Blog da Biblioteca do IES de Curtis: 1 DE MAIO: DÍA INTERNACIONAL DOS TRABALLADORES

1/5/09

1 DE MAIO: DÍA INTERNACIONAL DOS TRABALLADORES

O Día internacional dos traballadores ou Primeiro de maio, é a festa por antonomasia do movemento obreiro mundial. Dende o seu establecemento na maioría de países (aínda que a consideración de día festivo foi en moitos casos tardía) por acordo do Congreso Obreiro Socialista da Segunda Internacional, celebrado en París en 1889, é unha xornada de loita reivindicativa e de homenaxe aos Mártires de Chicago, sindicalistas anarquistas, que foron executados en Estados Unidos pola súa participación nas xornadas de loita pola consecución da xornada laboral de oito horas, que tiveron a súa orixe na folga iniciada o 1 de maio de 1886 e o seu punto álxido tres días máis tarde, o 4 de maio, na Revolta de Haymarket en Chicago.

2 comentarios:

Biblioteca Sarmiento dijo...

Hoxe, neste país, 4.000.000 de parados. Día de festa. Ala ao pulpo/polvo!

Biblioteca Sarmiento dijo...

Berlín y Hamburgo han sido escenarios de los primeros enfrentamientos graves con motivo de la celebración del 1 de Mayo, Día Internacional del Trabajo.


Un manifestante observa a los policías durante los choques violentos en Berlín.- REUTERS
Alemania
A FONDO
Capital: Berlín. Gobierno: República Federal. Población: 82,369,552 (est. 2008)
La noticia en otros webs
webs en español
en otros idiomas
Según la Policía de Berlín, al menos 29 agentes antidisturbios resultaron heridos y 12 personas fueron detenidas después de que alrededor de 200 manifestantes que entonaban lemas contra el capitalismo lanzaran piedras y botellas contra los policías en el distrito de Friedrichshain, en el este. Los enfrentamientos se produjeron al término de una concentración pacífica en la que participaron alrededor de 2.000 personas.

Durante los enfrentamientos de Berlín fueron derribados contenedores, se lanzaron piedras y botellas contra automóviles y tranvías y fueron destruidos los cristales de ventanas y paradas de autobús. En Hamburgo, según las autoridades, resultaron heridos tres agentes antidisturbios.

La Policía berlinesa está preparada para afrontar nuevos brotes de violencia a lo largo del día, en el que se esperan manifestaciones de las organizaciones de izquierda y de los sindicatos.

Neste blog utilizamos as imaxes con fins educativos. Se algunha delas estivese suxeita a dereitos de autor, pregamos vos poñades en contacto connosco para retirala de inmediato.



Deseño logo: shouvas