Blog da Biblioteca do IES de Curtis: A lectura compartida

3/5/10

A lectura compartida

Sempre me gustou ler con outros. Recordo cando lía con meu amigo Xaime Toxo, irmán nos sentimentos e nas palabras, Cien años de soledad, logo gustábamos comentar os descubrimentos que íamos facendo o longo do libro, foi unha lectura repetida o longo de 4 anos na que cada vez descubríamos algo novo. Logo limos a Le Carre, a Coetze, Banbille e moitos outros, e, a pesar da distancia xeográfica que nos separa, podía sentir o meu amigo compartindo aquela lectura o meu carón. Logo apareceu Ana e descubrín a Mateo Díez, Quin Monzó e paixases e lugares que xa están na memoria.
Hoxe recibín este correo do meu amigo Xaime, contestanto a outro anterior meu sobre a lectura dos clásicos, que non me resisto a transcribir:

De: Domínguez Tojo, Jaime
Para: 'Santiago José Soliño Díez'
Asunto: A vosa biblioteca virtual.
Data: 03/05/10 08:28:57

Grazas por enviarme a túa escolla con ese texto tan clarificador de Rosa Montero sobre os clásicos e a maneira de tratalos, dándolle de cando en ves un bo repaso.

Cando eres un lector novo e tes enerxía dabando para case todo, aos clásicos hai que lelos e aburrirse con eles. Non sei quen decía que un libro, unha novela, necesita polo memos cincuenta páxinas ilexibles ou aburridísimas para ser considerada unha boa novela.

O cansanzo e o aburrimento que produce ler páxinas e páxinas ilexibles vaiche permitir, se sigues sendo lector, no futuro, cando medres, ter esa mirada intelixente e propia sobre os textos que escollas.

Ler tamén é unha experiencia, e apréndese a ler a base de repasar, de botarlle horas, de esforzo por intentar comprender.

Neste tempo trapalleiro e banal no que vivimos, que tende a frivolizar e cosificar as experiencias humanas coma se fosen mercancia que se puidese vender e mercar, tamén hai un proceso de degradación das experiencias estéticas.
Estou de acordo con Rosa Montero que a Montaña Máxica pode ter páxinas que son un auténtico muermo, mais convén tamén enfrentarse a elas; polo menos, na primeira lectura do libro.
Saúde.

1 comentario:

curtisbiblio dijo...

superbiblosHay que enseñar a leer los clásicos. Ya no son de acceso inmediato, muchos de sus valores éticos se han quedado, afortunadamente, desfasados.

Neste blog utilizamos as imaxes con fins educativos. Se algunha delas estivese suxeita a dereitos de autor, pregamos vos poñades en contacto connosco para retirala de inmediato.



Deseño logo: shouvas